Цікава біологія

Урок біології по темі "Середовище існування та його чинники."

Середовище існування та його чинники.

Мета.

Освітня. Сформувати знання учнів про середовища існування організмів; ознайомити з наукою, яка вивчає взаємозв’язки організмів із довкіллям з основними екологічними факторами – чинниками довкілля.
Розвиваюча. Розвивати уміння порівнювати умови життя організмів; уміння спостерігати, аналізувати, робити висновки.
Виховна. Виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища та сприяти екологічному вихованню. 


Тип уроку. Засвоєння нових знань. 
Форма уроку. Синтетична. 
Місце уроку в навчальній темі. Вступний.

Методи і методичні прийоми:

1. Інформаційно- рецептивний:

а) словесний: розповідь-пояснення, опис, бесіда, повідомлення учнів, робота з підручником.
б) наочний: ілюстрація, демонстрація, ТЗН.
Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація увагита мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань.
2. Репродуктивний. 
Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань.
3. Проблемно - пошуковий: постановка проблемного питання.
Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.
4. Візуальний: складання схем.
5. Сугестивний: застосування різних видів мистецтва – вірші, музика.
6. Релаксопедичний: психологічне розвантаження.

Міжпредметні зв ́язки: фітотерапія, рослинництво, зоологія.
Матеріали та обладнання: схеми, малюнки, таблиці, м\м дошка.
Основні поняття та терміни: екологія, екологічні фактори, водне, ґрунтове, наземно-повітряне середовище, паразитизм.

ХІД УРОКУ

І. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів.
 

З’ясувати знання учнів про:
- царства живої природи на планеті;
- значення рослин;
- значення грибів;
- значення дроб’янок. 

ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Для чого вивчати взаємозв’язки організмів і середовища, а саме рослин і середовища? 
Ми повинні дати відповідь на це запитання, вивчаючи дану тему.

ІІІ. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу.

Середовище існування – це усе, що оточує організм і впливає на нього. Існує 4 основних середовища:
- водне;
- наземно-повітряне;
- ґрунтове;
- організмові.

ІV. Осмислення об‘єктивних зв’язків та взаємозалежностей у вивченому матеріалі.

Розкрити значення основних груп екологічних факторів на живі організми:
- абіотичні – неживої природи;
- біотичні – живої природи;
- антропічні – людської діяльності.

V. Узагальнення та систематизація знань.

Чим відрізняються середовища існування організмів між собою?
У чому полягає єдність організму і середовища?

VІ. Підведення підсумків уроку.

VІІ. Надання та пояснення домашнього завдання.




Рослини які їдять м'ясо.

Природа не втомлюється нас дивувати своїми загадками і сюрпризами. Здавалося б, стебло з листочками, а теж м'ясоїдний! Виявляється, є досить значна категорія рослин, що живуть чужою смертю. Це так звані "плутоніанци" - по імені таємничого повелителя смерті і відродження - Плутона. (читати статтю повністю.....)


Цікаві факти.

читати далі




Комментариев нет:

Отправить комментарий